Íme egy blogbejegyzés a megadott történelmi pillanatról:
1966 tavaszán az Egyesült Államokban egy rendkívüli eseménynek lehettek szemtanúi azok, akik a Butler és Stryker közötti vasúti pályaszakaszon tartózkodtak. A New York Central Railroad egy sugárhajtóműves, nagy sebességű vasúti járművet tesztelt ezen a vidéken, ami az akkori idők egyik legmodernebb és legforradalmibb technológiai vívmánya volt a vasúti közlekedés területén.
A hatalmas, áramvonalas formájú, M-497 jelzésű jármű már messziről feltűnt, ahogy füstölve és zúgva robogott végig a síneken. Bár formája egy hagyományos vasúti kocsira emlékeztetett, a tetején elhelyezett két hatalmas sugárhajtómű egyértelművé tette, hogy valami rendkívüli alkotmányról van szó. A környező mezőkön legelésző tehenek ijedten kapkodták a fejüket, ahogy a furcsa jármű átsüvített mellettük.
A próbafutás célja az volt, hogy felmérjék a sugárhajtású vasúti közlekedés lehetőségeit. A New York Central mérnökei és a kormány képviselői izgatottan várták az eredményeket. Habár a találmány ígéretesnek tűnt, sokan kételkedtek a megvalósíthatóságában.
Az esemény a hatvanas évek Amerikájának technológiai optimizmusát és a jövőbe vetett hitét tükrözte. Ezekben az években az Egyesült Államok a világűrverseny éllovasává vált, és számos más úttörő tudományos és műszaki eredményt is felmutatott a hidegháborús versengés részeként. Ugyanakkor Magyarországon a Kádár-rendszer konszolidációja zajlott, az ország szovjet érdekszférába tagozódott be.
A sugárhajtású vonat ugyan nem vált a későbbiekben széles körben elterjedt közlekedési eszközzé, de kétségkívül mérföldkő volt a vasúti közlekedés történetében, és jól mutatja az emberi leleményesség és innovációs készség határait feszegető törekvéseket a XX. században.

